2.1.12 Kvernmoutvalget
Kvernmoutvalget oppnevnes av Landsgildeledelsen. Utvalget består av leder og 2-4 medlemmer. Oppnevningen gjelder for 2 år av gangen, og kan re-oppnevnes. Tilsynsmannen på Kvernmoen er i tillegg fast medlem av utvalget. En representant fra Landsgildeledelsen er kontaktperson for utvalget, og kan oppnevnes som fast medlem av utvalget dersom det er formålstjenlig.
Oppgaver:
Kvernmoutvalget har det overordnede ansvar for drift, vedlikehold og oppfølging av (nødvendige) godkjente oppgraderinger av leirstedet
Økonomi/administrasjon:
- Kvernmoutvalget utarbeider årlig budsjett og arbeidsplan for virksomheten. Disse skal godkjennes av Landsgildeledelsen. Ved årets avslutning skal utvalget i samarbeide med regnskapsfører utarbeide regnskap som skal sendes til Landsgildeledelsen.
- Dersom det planlegges byggearbeid eller vedlikeholdsoppgaver med et omfang som går utover rutinemessig vedlikehold, skal utvalget sette opp et prosjektbudsjett. Dette skal godkjennes av Landsgildeledelsen før arbeidet igangsettes. Det godkjente prosjektbudsjettet skal sendes regnskapsfører til orientering.
- Påløpende leieinntekter og fakturaer for drifts- og andre kostnader sendes fortløpende til regnskapsfører for registrering og betaling, med informasjon om hvordan beløpene skal kontoføres (drift, investering og prosjekt).
- Leder av Kvernmoutvalget kaller inn til utvalgsmøte minst 2 ganger årlig. Det skal føres referat fra møtene. Referatet sendes Landsgildeledelsen.
- Kvernmoutvalget er ansvarlig for å lage en årlig rapport til Landsgildeledelsen og en delrapport til Landgildetinget.
(2023)
Internasjonalt utvalg